Året var 2016

Dagen är 1 januari, år 2017!

Jag har alltid tyckt om nyår. Det skapar en speciell känsla hos mig, en känsla av hopp och förväntan. Jag älskar att det finns en tid då man på något sätt kan vända blad och säga hej då till det gamla. Att det också finns ett startdatum för den eventuella förändring man vill göra och för de mål man vill uppnå under det kommande året. 
 
Jag är nöjd med 2016, och jag är klar med det. Det har hänt mycket under året, men det utmärker sig inte heller. Här kommer en kort summering av 2016 års händelser:
 
- Jag vågade säga ja till att åka på utbytesresa till franska Alperna. Jag var så nervös inför resan men ddt blev verkligen en av årets bästa veckor. Vilken upplevelse!
 
 

- Sommaren gjorde entré och sommarlovet började. Vi firade midsommar och min födelsedag och jag begav mig ut och paddlade.

 

- Vi slog till på en stor dröm. Vi köpte vår älskade segelbåt och begav oss ut på en helt fantastisk semester på Göta Kanal. Den kommer jag alltid att minnas.

Jag, syster och Emelie åkte till London på en riktig shoppingresa. Vädret var på vår sida och vi hade fyra riktigt bra dagar.

 

Skolan drog igång igen men det gjorde inte mig så mycket för den första veckan var riktigt bra. Sarah kom äntligen till Sverige och vi hittade på mycket roligt!

 

Jag och mina bff:s åkte till Liseberg för att se och lyssna på grymma Zara Larsson. Underbar kväll!

 

Julen var på intågande och vi åkte upp till Idre för en veckas skidåkning och umgänge med släkten. 

 

Nyårsafton spenderades hemma med min älskade familj. God middag, bra dramaserier och det bästa sällskapet man kan ha. Perfekt avslutning på detta år.

 

Jag är tacksam för alla fina stunder med mina fantastiska vänner, släkt och familj jag har fått under 2016.

Min älskade morfar gick bort under året som gått, och honom skänker jag en extra tanke på årets första dag. 
 
Jag har vågat utmana mig själv på ett nytt sätt genom att våga hoppa på utbytet, säga upp mig från ett gammalt jobb, gå på annan arbetsintervju och börja jobba som simlärare. Jag är stolt över mig själv. 
 
Tack 2016 och hej 2017.

Kommentera här: