Life happens

Min älskade, saknade blogg!! Det var så länge sedan jag tog hand om dig... Känns som att livet gått i ett den här våren, och att jag därför helt glömt bort bloggen som ju är det där andrummet som jag alltid värderat så mycket, och fortfarande gör. 
 
Jag känner att jag befinner mig i någon sorts övergångsfas. Jag kämpar på i skolan som jag alltid gjort, men jag är nu så nära ett nytt kapitel i mitt liv och det märks. Jag vill vidare och börjar tänka i större banor, men vill samtidigt aldrig släppa taget om det gamla. Det känns himla läskigt och obekvämt, men jag vet nånstans innerst inne att jag ändå är redo. Jag tror faktiskt att jag behöver något nytt, trots att jag trivs så bra där jag befinner mig just nu i livet. Jag vill inte riktigt lämna något bakom mig, men jag kan inte förneka att jag är nyfiken på att upptäcka vad mer livet har att erbjuda. Den här våren har varit och är fullspäckad av massa saker. Lärarna pushar oss den sista biten, jag funderar på hur framtiden kommer att se ut, vi planerar bal, student och studentresa och jag känner lite för ofta att jag vill trycka på paus. Jag tar vara på tiden, det har jag alltid försökt göra, men jag önskar ändå att det gick lite långsammare. Det finns ingen skolmotivation kvar i min kropp, men jag ska ändå kämpa mig igenom de sista, riktigt fullspäckade skolveckorna. Det är NP i svenska och franska, CAE-test, seminarier, filosofi-inlämning och prov på engelsk och amerikansk historia... Det är en salig blandning av allt, och det kommer bli stressigt ett litet tag framöver. Men, jag njuter ändå av vårvärmen och solens strålar som är mer än välkomna. Vi håller våra tummar och tår att vi har vädret på vår sida på balen och på studenten. 
#balklänning & studentklänningar
 
 För min egen skull ska jag försöka få till några inlägg här då och då. Och lite för T& As skull också... 
 
Nu slocknar jag,
Sov gott!
 
 

Kommentera här: