"Regeringskrisen är ett faktum", ett citat som jag hört över 10 gånger idag.

Hejhej!

Onsdag, halva veckan har gått. Idag vände det för vår klass med prov o grejer. Vi får ha med läroboken på ena och ska antagligen strunta i det andra, endast lämna in svar på ett arbetshäfte, hallelujah!! Jag har varit stressad över plugget för denna veckan, o så löser sig allt som på räls. Härligt.

Har ändå pluggat idag, men även hängt med i regeringskrisdebatterna. Man kan inte kalla det för a guilty pleasure, detta är verkligen viktigt, men om jag hade haft mer tid, hade jag kunnat sitta och lyssna på politiska debatter och analyser hela dagarna. 
Väldigt spänd på att se vad extra-valet den 22:e mars kommer att visa för siffror. Jag hoppas att alliansen och de röd-grön-rosa inser att de måste samarbeta för att frysa ute SD. Om Sverige ska fortsätta att utvecklas i rätt rikting, mot ett öppnare och mer jämställt samhälle, måste man göra vissa kompromisser och uppoffringar för att segra.

xo, <3

Kommentera här: